zaterdag 21 mei 2011

They are back

Vanmorgen werd ik wakker gebeld door de postbode na een niet zo heel lange nacht (Tentfeest) 'U bent al de derde die ik wakkerbel' sprak hij stralend. Wat moet zo'n man toch een prachtig beroep hebben.
Maar goed, ik liep de serre in met de pakketjes en daar waren ze weer: honderden zwarte vliegen die mijn net gezeemde ramen alweer fors bescheten. Gatver. De opgehangen plakstrips vielen nauwelijks in de smaak. En later, toen ook Hoofd Vliegenbestrijding uit z'n nest was, bleek ook de kier waarover de glazenwasser het gehad had niet te bestaan. Dus waar, waar komen die krengen vandaan als alles dicht is?! HV heeft een constructie gemaakt die volgens hem perfect moet werken: vannacht laat hij die lamp branden en omdat ze op het licht afkomen moeten ze dan wel massaal op die kleefstrips terecht komen.


Verder was het natuurlijk weer een prachtige dag vandaag: geen wind, lekker zonnetje, niet te heet: wat wil een mens nog meer? Dus lekker aangeklungeld in de tuin, de eerste negen potten aardbeien-rabarberjam gemaakt die naar het zich laat aanzien toch iets de dun is, morgen proeven (ik maak van iedere serie jam een klein proefpotje), anders kan het altijd door de yogurt.

Boomgaard gemaaid en vooral veel stof gehapt, eenjarigen gekocht en gepoot, sperziebonen gezaaid in de moesoptafel: ben benieuwd of de aarde diep genoeg is voor deze uiteindelijk toch vaak forse planten. De uitgezette pompoenen in de boomgaard kwijnen alweer, wat kan ik toch altijd slecht met die dingen overweg!





3 opmerkingen:

  1. Oh jakkes...wat akelig al die vlegen!!! Zitten jullie nog wel met plezier in de serre dan?? Ik hoop dat jullie ze kwijt kunnen raken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. euh.."vliegen" bedoel ik natuurlijk!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanmorgen regende het en dan zijn ze er niet dus we kunnen ook niet zien of de val gewerkt heeft...maar het duurt nooit heel lang

    BeantwoordenVerwijderen