zaterdag 30 juli 2011

Vakantie

8 uur, de wekkerradio slaat aan. Ik luister naar het nieuws en sta op: de B&B gasten verwachten hun ontbijtje rond half negen. Ik loop even door en voer de kippen en verzamel de eieren. Nu mag ik eerst even ontbijten. Hierna zijn de honden aan de beurt, ik heb één oppashond en die vond het nodig een meterslang spoor van drolletjes door de serre te leggen en dat terwijl de deur naar de tuin open stond. Daarna moet ik aan de bak met de paarden: M. is met een vriendin veertien dagen op Interrail, ze is gisteren vol blije spanning vertrokken en gelukkig gisteravond aangekomen op de plaats van bestemming, ergens in de buurt van Monaco. De paarden krijgen brok, muesli, hooi en kuil: terwijl ze eten, mest ik de paddock uit. Daar moet ik toch duidelijk nog wat handigheid in krijgen: die vijgen rollen voortdurend alle kanten uit en wat M. in een half uurtje doet kost mij bijna het dubbele. Ik besluit de volle kruiwagen in de boomgaard te storten: de mesthoop is al overvol en mijn appels kunnen wel wat mest gebruiken! Als ik daar ben zie ik dat er nu toch echt hoognodig gemaaid moet worden, weer een taakje erbij als het vandaag droog blijft!

De honden staan ongeduldig bij de deur om hun dagelijkse kilometertjes te maken en dat lukt vandaag prima dankzij een paar ooievaars. De buurman die zijn caravan staat in te pakken waarschuwt zijn vrouw maar de hondjes slagen er wel in ze een flink eind op te jagen….De gasten vertrekken na een kopje koffie en vanavond komen de volgende alweer, dus wassen, poetsen, bedden verschonen en dan vanmiddag boodschappen doen voor het ontbijt. Nog even een citroencake bakken. Lunchtijd, het is alweer later dan ik dacht. De auto in voor de boodschappen, in Holten is het kermis en zo druk dat ik onverrichter zake terugkeer. Straks ga ik wel even naar Bathmen. Thuis hoor ik de grasmachine in de boomgaard, dat is Dirk, heerlijk, dat scheelt weer! Beppy heeft Zhara haar vliegendeken, die alweer gescheurd was, uitgetrokken. Ik bekijk het ding dat ik net gisteren weer helemaal in elkaar genaaid had en zie dat die nu definitief in de vuilnisbak kan.

In Bathmen is het ook beredruk in de super: waar komen al die mensen vandaan? Het is toch vakantie: of zijn die mensen hier op vakantie? Als ik de boodschappen heb opgeruimd nog even naar de buren om daar voor de kat, de post en de konijnen te zorgen. Dan is het wel etenstijd. Dan alleen nog even de paarden voeren en dan mag ik voor een zwijmelfilm op tv neerzakken. Nog dertien dagen, dan mag ik ook op vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten