vrijdag 3 februari 2012

Winter in Loo

Het blijft toch een wonderlijk gebeuren: water dat zo hard wordt dat je er op kunt staan! Het ijs in de vijver is zeker 10 cm dik. Er zijn twee wakken door de luchtpompjes. Ik hak de gaten wel dagelijks iets groter.


Het vroor gisternacht 12 en vannacht 11 graden. Eergisteren was het vreselijk koud door de snijdende wind, nu voel je de kou niet echt. Het heeft wel een aantal praktische problemen: de paarden moeten om de 3 uur water omdat het onmiddellijk bevriest, de kippen ook een paar keer per dag. Maar daar heb ik wat op gevonden: een thermoskan met warm water: dan giet ik wat over hun waterbak waardoor de onderlaag smelt en dan kunnen ze weer even snel wat drinken. Ze leggen nog steeds stug door maar ik ga straks eens kijken hoe dat eruit ziet van binnen, een bevroren ei.



En de poel is ook beschaatsbaar. Al groeit er nogal wat gras en troep door. Ik heb al zes jaar niet meer geschaatst: weet niet of ik het nog durf?



Suus begrijpt er niets van en loopt eerst zenuwachtig langs de oever heen en weer. Maar het magische woord Koekje doet ook hier weer wonderen,



en ze komt er aan! Meteen is ze helemaal in haar sas op het ijs. Het opent natuurlijk tal van nieuwe perspectieven als je over water kunt lopen, dat heeft de geschiedenis wel bewezen.........Inmiddels is het begonnen te sneeuwen. En aangezien we nergens naartoe hoeven blijven we lekker thuis bij de kachels! En ga ik iets bijzonders in elkaar proberen te knutselen waar ik alle buitendebox mogelijkheden voor moet aanboren.....
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Hier ligt inmiddels een pak sneeuw.
    Jammer voor de schaatsliefhebbers, maar ook wel weer mooi.
    J moet er af en toe uit voor de kippen, maar verder vermaken wij ons binnenshuis. Knus, met die kou.
    Warme groet.

    BeantwoordenVerwijderen