vrijdag 15 april 2011

Als de kippen....



Vanmiddag de kippen opgehaald in Teuge. Zeven stuks, dat paste bijna precies in 50 €. De voormalige eigenaar propte ze in een doos en de hele reis zaten ze muisstil achterin de bus. Eenmaal losgelaten in de ren begonnen ze gelijk te pikken en te scharrelen: het zijn mooie, statige legkippen en ze zijn echt ongelofelijk rustig: ik ging toen het bijna donker was nog even bij ze kijken en wat ik al verwachtte klopte: ze zaten op een kluitje in een hoekje van het hok. Eén voor één tilde ik ze op (ik, ik haat vogels optillen!!) en zette ze bovenin het hok, onder dak, wat ze wel gezellig leken te vinden, ze begonnen tenminste meteen kwartier te maken. Bovendien weten ze dan ook waar ze hun eieren moeten leggen! Wat een relaxte lieverds! Volgens D. piepen we morgen wel anders als hun drogering is uitgewerkt.

Inmiddels was M. met wat hulp enorm in de weer de palen in de grond en het lint er aan te krijgen. Het begint al op een echte bak te lijken....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten