vrijdag 15 april 2011

Groei en bloei

Bijna dagelijks ben ik druk bezig in de boomgaard en de tuin. Vandaag komen de kippen, dus moet ik zo hard aan de gang met het kippenhok: het in ieder geval roofdiervrij maken!
Dit was de boomgaard een paar dagen geleden: inmiddels is die hele mesthoop op de voorgrond verspreid en het hout weg. En als het even kan, moeten we toch echt een fikkie stoken......

Ik had Suus geplukt en haar haar in plukken in de buxus gestopt: dat werd zeer gewaardeerd door o.a. deze koolmees! Binnen een paar dagen was alles weg!

Leuk idee, in het najaar bolletjes in de bakken. Nu kreeg ik deze narcissen wel als  'roze', dat leek me al heel bijzonder en dat zijn ze dus ook niet, maar ze zijn wel heel lief van kleur!

En kijk, zie die pluksla en rucola eens uit de grond scheuren!

Uit dit kleine stukje omgewoelde aarde kwam die hele kruiwagen vol bakstenen. Er zitten nu aardappels in de grond. Ik weet niet helemaal zeker of dat niet wat vroeg was, maar dat zien we dan wel...



Vanmorgen was het zo'n mooie, frisse voorjaarsochtend, dus tja, toch maar weer een paar plaatjes geschoten. Deze tulpen heb ik in februari in de cacaodoppen gezet en kijk, ze doen het ook leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten