donderdag 23 juni 2011

Vers en knapperig

Hoe kan het toch dat zo'n kropje zoveel beter smaakt dan die uit de winkel? Er zit echt 'smaak' aan en de bladeren zijn geen zakjes water. Je krijgt bijna het idee dat je in iets levends bijt (en in zeker zin doe je dat natuurlijk ook ;-)

Er is nu zoveel sla dat de kippen daar heerlijk van mee kunnen eten. Vandaag waren ze een hele tijd los, als ze me dan zien komen ze in gestrekte draf op me af rennen, terwijl er natuurlijk genoeg te scharrelen valt. Zo liep ik er met drie onder mijn armen terug naar het hok. Ze gaan nog steeds plat op de grond zitten en dan til ik ze zo op, ze zijn wel groot maar wegen weinig. Vooral veel veer. Ze eten inmiddels wel brood, maar van appels hebben ze nog steeds geen verstand terwijl ze gisteren wel een halve watermeloen hebben leeggeslobberd. Maar dat was misschien omdat ze dorst hadden.

Vandaag ook de 'nieuwe' broodbakmachine geprobeerd, een TFK. Prachtig brood kwam er uit. Hij kan dus veilig mee naar La Noblet. Hoewel...zal ik mijn oude daar heen sturen? Het voelt een beetje als verbanning na zo'n twintig jaar trouwe dienst. Zal die andere natuurlijk direct kapot gaan.....
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Ja, dat is de goden verzoeken met die broodbakmachine.
    Ook wij aten gisteren weer zo'n knapperig, groen kropje.
    Ik geniet er altijd zo van en vind er buiten het seizoen ook geen ruk aan.
    Zo meteen generale voor het concert van vanavond. Ging woensdag niet best, maar dat hoort erbij.
    Zijn jullie er al uit?
    Groet en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes vanavond! Gaat vast goed....!
    Waar uit?

    Zien jullie in ieder geval 17 juli bij Carlijn?

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's maak je toch, zeker een goed fototoestel? Zo'n mooi krop sla, kan zo in de Allerhande, of een kookboek? Die aardbei, ook al zo prachtig. Insturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uit de koor-perikelen.

    Concert bij ons ging prima. Volle bak, iedereen blij.

    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen