vrijdag 12 augustus 2011

Dus wat doe je dan!


Wat een ongelofelijk takkenweer vandaag. Even na elven begon het te plenzen, niet normaal. Tja. Dus er zat niets anders op dan huis te houden. En nou houd ik helemaal niet zo van huishouden, maar ja, soms moet het en als je het dan flink aanpakt kan het zelfs nog een tevreden gevoel teweeg brengen ook.
Twee weken geleden had ik deze stoeltjes gezien bij Het Goed en toen nog niet gekocht: ik vond ze heel leuk, ze waren heel goedkoop maar ik kon niet bedenken waar ik ze kwijt kon: tot ik in de serre aan het huishouden was en opeens een hoop ruimte overhad. Als een haas terug naar Deventer en gelukkig, ze waren er nog net - ik had ze al betaald en men zocht een kar om ze op te laden, terwijl een mevrouw dus teleurgesteld achter het net viste. Dan zijn ze extra leuk, natuurlijk (o, wat onaardig). Het kastje heb ik van Paula gekregen, het stond in het Bakhuusje maar dat kan er nu uit: de laatste B&B gasten zijn geweest en we hebben het huisje gisteren al grotendeels leeg gehaald. Ik heb het kastje in de was gezet en het pas zo precies op die plek. Heel gezellig ;-D



En toen kreeg ik de geest en heb de hele provisiekast uitgepakt, uitgezogen, alles over de datum in de grijze bak gekieperd, die net vanmorgen geleegd en nu dus weer bijna vol is. Zeker een soort FiveYearItch: alles eens even flink door te werken en al die dingen die je al tig keer door je handen hebt laten komen nu dus definitief de deur uitdoen: er staat ook alweer een krat voor Het Goed klaar.



En eigenlijk viel het reuze mee, na twee uur was alles klaar, schoon, leeg en toen heb ik en passant ook de keukenladen nog maar even uitgemest. Heerlijk. Ik zou er bijna van gaan genieten, van deze bezigheden en dit weer!

Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Met al deze aktiviteiten, is het dan een slechte of een goede zomer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessante vraagstelling.Te vatten onder iedervoordeelhebznnadeel.

    BeantwoordenVerwijderen