woensdag 31 augustus 2011

Wintervoorraad


Daar staan ze dan, vier kleuren appelmoes (v.l.n.r.) Sterappeltjesmoes, Boomgaardmoes (ergo, van alles wat), appel met vlierbes en Moesappelmoes, de laatste van appels waarvan ik niet weet hoe ze heten maar die wel heel erg moessig zijn, veel sneller dan b.v. de goudreinetten van de Boomgaardmoes. En tenslotte de sperciebonen, natuurlijk. De planten zijn inmiddels gerooid, een paar dagen geleden en ik heb er heerlijk Sajoer van gemaakt, met aardappelen, eieren en bonen uit eigen tuin: volgend jaar kunnen daar dan ook de uien in, die ga ik dan ook verbouwen op de palletplantage. Vandaag ook de bietjes gerooid, de nog laat gezaaide rucola is helemaal verzopen, ik denk dat ik alles er maar uittrek en dan de boel braak laat liggen. De aardbeien gaan nog prima, al zijn ze gauw vozig door al het vocht. De tomaten zijn als vanouds mislukt, daar ga ik gewoon GEEN energie meer in steken! Tomaten verbouwen en ik is gewoon geen combinatie. Jammer, maar een mens moet haar grenzen kennen.

Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Goh, dacht ik toch binnenkort bij jou lekkere tomatensoep te kunnen eten (de tomaten bij mij zijn opgegeten door naaktslakken!), niet dus! Nou, dan maar appelmoes met gebakken aardappeltjes en sla?

    BeantwoordenVerwijderen