donderdag 25 augustus 2011

Nieuwe aanplant



Vandaag waren we naar de Castle Fair in Vorden en al direct bij de ingang stuitte ik op een enorm aanbod schitterend bloeiende vaste planten. Ik ben al zo dol op Echinacea - de zonnehoed en deze kleur had ik nog nooit gezien. Dus die staat nu in het inmiddels alweer veel te kleurige bordertje achter in de tuin......

Armeluis orchideeƫn noemen ze deze plant, die ik in twee kkleuren heb aangeschaft - volgens de kweekster doen ze het goed in de schaduw dus daarom staan ze nu op zo'n plek waar anders alleen maar een enorme wildgroei is van een grootbladerige plant die met kleine blauwe bloemetjes bloeit en naar harig is. Op zich best een leuke bodembedekker, maar ook met dit ding is het net als met al die anderen: je laat ze even hun gang gaan en voor je't weet nemen ze 't over. De hortensia's zijn trouwens ook aan een verlate groeispurt bezig, al bloeien ze nog steeds niet of nauwelijks. Blad genoeg, dus hopelijk volgend jaar wel weer wat kleur...







En dan kan ik het toch weer niet laten, die betoverende waterlelies te fotograferen, ze staan door ook echt zo van: zet me op de foto! Please!

Die vijver is echt een geweldige toevoeging aan de tuin, iedere dag ben ik er in de buurt, ga er even bij zitten en kijken wat er zoal beweegt etc. Er lijkt nu een goed evenwicht te zijn ontstaan, het draadalg is prima beheersbaar maar misschien is dat ook vooral in juni actief - bovendien zijn er veel poelslakken die dat spul eten. Dat helpt ook, natuurlijk.



Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten