woensdag 3 oktober 2012

Niet alleen maar dood

Een paar weken geleden (20 juli) schreef ik al een IM voor onze Jack en vandaag was het zover. Genoeg. Rondtollend, spoor bijster, weg kwijt, alleen nog levend op instincten: eten, poepen en plassen, slapen en eindeloos achter me aan lopen. De dierenarts kwam hier, we wilden hem de vreselijke behandelkamer daar besparen. En zo is het gebeurd, thuis op de bank, in Dirk's armen, het leek of hij sliep.


Met Jack is er ook een soort tijdperk voorbij. We namen hem toen mijn moeder terminaal bleek om ook nog wat leuks en positiefs te hebben en hij werd  grote vriend met mijn vader. En leuk was Jack. Hij zorgde voor net dat beetje positieve afleiding dat nodig was tijdens de zware maanden die volgden op zijn komst. En zo is er weer een stukje leven afgesloten, want met zijn dood verliezen we weer een stukje band met de mensen die hij gekend heeft. Zo gaan die dingen.

 


Lief, stoer mannetje, je bal ligt op je graf en er brandt vanavond een kaarsje. We hebben een boel mooie herinneringen aan je - je wordt niet vergeten!

6 opmerkingen:

  1. http://wereldeigenwijs.blogspot.nl3 oktober 2012 om 19:48

    Ach, wat heftig. Ik krijg er tranen van. Veel sterkte, want de intense blik van dierenogen... blijft je doorgronden, ook al zijn ze al heel lang weg. Koester vooral de herinneringen aan Jack en aan de steun die hij op zijn beurt heeft gegeven bij een ander heftig verlies. Maar dat doe je vast. Brandt het kaarsje maar met een gevoel van liefde. En misschien een slokje wijn?
    Hou je haaks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat verdrietig. Natuurlijk blijft hij jullie bij en zul je hem nog heel lang horen trippelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Dienke, wat erg voor jullie. Wens jullie veel sterkte en later lachjes die in de plaats van tranen komen als je aan de leuke en mooie herinneringen aan Jack denkt.
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verdrietig Dienke, "maar"een dier maar wat zullen jullie hem missen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ellie Beerendonk4 oktober 2012 om 09:56

    Och Jack. Ook hier fijne en dierbare herinneringen. Fijn dat jullie hem de gang naar de dierenarts hebben kunnen besparken. Sterkte de komende tijd.
    Knuff.
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was de hele dag oppassen in Amsterdam, dus ik lees het nu pas. Wat erg, het is net of een deel van je gezin wegvalt. Maar je hebt gelijk, de mooie herinneringen blijven en niet alleen aan Jack, maar ook aan Bo, en zij samen. Ik zie ze nog samen spelen in Oosthuizen....
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen