maandag 22 juli 2013

Hoogzomer





Alles knalt nu de grond uit,geholpen door extra water, dat dan weer wel. Het leven gaat verder in een iets trager tempo.


 En natuurlijk heb ik dit jaar echt geluk met de tomaten. Wie heeft er een kas nodig met zulk weer?


En ook de aardbeien, lekker ingepakt, groeien lustig verder. In de moestuin zelf gaat het ook prima met de courgettes, bonen, komkommers, peultjes en natuurlijk alle soorten sla op de palletplantage. Iedere dag krakendvers eten waarvan je precies weet hoe en wat. Geen met antischimmel bespoten aardbeien of anderszins bewerkt voedsel. Het is natuurlijk niet voor niets een trend, op weg naar een overzichtelijker en kleinschaliger leven. Ik zeg bewust niet 'terug' want we gaan niet terug, we gaan vooruit. Zolang het kan ga ik door met die kleinschalige zelfvoorziening.





Inmiddels is mijn schrijvershuisje ook klaar en zit ik er iedere dag een paar uurtjes volkomen van de buitenwereld afgesneden te schrijven. Heerlijk.

http://blokhutindeboomgaard.blogspot.com 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten