dinsdag 26 september 2006

Verstoken

Dagenlang verstoken geweest van computer en internet. Twee zieke laptopjes naar Dokter Orkan gebracht, in Deventer, op aanraden van J. Vandaag kwam hij ze terugbrengen, maar de drivers voor draadloos internet had hij niet weten te installeren. Ik bood thee aan maar dat mag ook niet, tijdens de ramadan. Een uurtje in tweestrijd gelopen of ik dan wel thee mocht en toen besloten dat als hij geen thee wil ik net zoveel recht heb om wel thee te willen maar het toch maar staande bij de tafel heb opgedronken. Aardige jongen, leek me ook capabel en zijn rekening is natuurlijk wel tig keer meer dan van mijn voormalige computerrepairman, maar ja.
Wel meer privacy, hoewel ik de vorige ook nooit heb kunnen betrappen op onbetamelijkheden. O. was er wel zeer ontstemd over dat ons voormalig draadloos internet onbeveiligd was waardoor iedereen gezellig kon meelezen in de buurt. Nu is dat uitgesloten. Wat een opluchting :-)

Verder is het natuurlijk voor de productiviteit prima, zo'n tijd zonder computer. Wat ik allemaal niet gedaan heb! Veel huishoudelijke en tuintaken en vandaag heerlijk alle 1:12 fonteinen geschilderd en van water, dorre bladeren en andere meuk voorzien. Felrealistisch. Krijg ondertussen weer allerlei ideeen, ook leuk.

Weer een paar nieuwe b&B klantjes geboekt, al zijn het maar enkele nachtjes. Dat is dan maar zo. Er komen in oktober mensen met een paard, M. is helemaal door het dolle. Die gaan hier meedoen met een wedstrijd, spannend!

Buiten wordt het steeds mooier, de bomen kleuren in rap tempo. Gisteren een uurtje gefietst met Jack in de fietstas, soms mocht hij er even uit en rende dan vrolijk achter me aan. Niet te lang, hij is ook niet de jongste meer. Je wilt alleen geen grote St. Bernard tegenkomen die het aardig volhoudt met je mee te rennen. Daar ga ik dus niet meer langs. Hoewel het wel goed is voor de conditie, uiteraard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten