donderdag 12 april 2012

De eerste


Hij doet het niet meer, deze meikever. Hij lag opeens in de gang. Suus drentelde om me heen alsof het háár meikever was. Dus ik vermoed dat hij toch wel van dit jaar is, dan is het dus meer een aprilkever, op 12 april!

Beetje traag komen ze op, deze dubbele stokrozen. Ik heb ze 23 maart al gezaaid en nu schiet het al een week niet echt meer op

Net als met de gemengde bladsla en de rucola, het wordt slap en groeit niet verder. Ik ga hem nu gewoon buiten zetten, die bak. En nog wat verder uitdunnen. Maar ik herinner me dit niet van andere jaren.

Een dagje regen, zoals op tweede Paasdag, heeft wel voor een groeistuip gezorgd op de palletplantage:
de spinazie komt tevoorschijn en ook de radijs zet er nu meer vaart achter en alle plantuitjes hebben nu een groen puntje.  Ik kan die handel wel de grond uitkijken, ben denk ik weer te ongeduldig.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten