zaterdag 25 november 2006

Interne wijziging


Nadat er zich al een paar keer 'slaapproblemen' hebben voorgedaan in ons pand heb ik van de week besloten de functie van de opkamer weer in oude ere te herstellen: bibliotheek weg, bedbank erin. De boeken hebben op een paar na allemaal hun weg gevonden, toch maar weer wat bij het oud papier geknikkerd en de rest op Marktplaats gezet, maar daar verkoop je toch echt alleen de meest actuele titels. Het duo van Kluun heb ik gelezen en uit en hoef ik ook niet nog een keer te lezen dus die had ik ongeveer binnen 20 minuten na plaatsing verkocht.
Met een vooruitziende (waarschijnlijk luie) blik had ik de gordijnrails die het kamertje moeten scheiden van achterkamer en serre nog niet weggehaald, dus nu een leuk stofje zoeken en gordijnen naaien!

Op onze slaapkamer staan nu alle foto-albums en ook anderszins is het daar wat 'gezelliger' geworden. Zo nestel je wat af.

Gisteren kilo's blad geruimd, het gaat nu hard. De kastanje is helemaal kaal, de berk moet nog even. Met de bladblazer die ik vorig jaar van D. gekocht had aan de gang geweest, het ding maakt een hevige herrie maar als je even de slag te pakken hebt EN met de wind meeblaast, is het een uitkomst als je niet kunt vegen of harken (grind!) Je blaast het op een hoop en schept het zo de kruiwagen in. Een paar kruiwagens vol in het poenderhok gestort, die beesten hadden ook weer wat te scharrelen.

Morgen naar de Beurs van het Noorden. We zouden eerst vanavond gaan, maar a. is de bestuurdersstoel van de camper stuk (koop nooit een 16jarige camper) en b. is D. niet echt in de stemming dus ga ik morgenochtend vroeg op en ga alleen richting Peize.
Ik heb alles uitermate efficient ingepakt en moet het met een keer of vier heen en weer lopen redden.

Gisteravond grotendeels doorgebracht aan de overkant, wat weer erg gezellig werd. De Australiers zijn nog steeds het gesprek van de dag en ook de heren G&G gingen regelmatig over de tong. En daar hoeven ze niet blij mee te zijn. Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten