woensdag 29 november 2006

Een onverwachte ontmoeting

Posted by Picasa Vanmorgen Jack in de fietstas geladen en een stukje het bos in gefietst, tot op de Hemeltjesweg. Zo'n mooie naam voor zo'n mooi zandweggetje, dat vroeg om een wandeling. Dus daar de fiets geparkeerd en aan de wandel. Een prachtig pad met de zon rechts van me, dampend gras en bij de volgende bocht dook er opeens een wild zwijn op. Het duurde heel even voor ik zag dat hij achter een hek zat. Er kwamen er nog een paar kijken. Die zijn er met Kerstmis vast niet meer. Terug via een andere route gefietst, waar twee mannen druk bezig waren met bladeren vegen. Dat is nu de lokale bezigheid hier. Overal hoor je het geronk van blazers of het monotome geschraap van harken. Want het moet natuurlijk wel netjes blijven!
M. had vandaag een geweldige dag. Ze heeft er (omdat ze nog niet genoeg te doen had) een verzorgpaard bij genomen, van de lokale fouragehandel. We waren daar voor de aanschaf van winterpenen en drinkwaterbakjes en ze vroeg gelijk of ze niet voor het paard, dat daar vaak eenzaam in de wei of op stal staat, mocht zorgen. Had D. net een advertentie op marktplaats gezet voor een verzorgster: 'Ik dacht, jij hebt het al zo druk.....' Nou, 't kind is er meteen heen gegaan, heeft het paard gelongeerd en even bereden (was hij totaal ontwend) en ziet haar en mij nu al leuke bosritten maken. Ik moet dus ook weer te paard.
Voor wie denkt: wat heeft dat mens een hoop tijd haar weblog bij te houden: sinds ik hier woon kijk ik alleen nog maar op dinsdag tv, naar Grey's Anatomy en naar de beste NL serie van de laatste 10 jaar: Evelien. Wat heb ik gisteren weer gelachen! En verder lees ik, rommel ik wat rond, werk m'n sites bij en spendeer tijd aan dit weblog. Tja, als 't mannetje door de week van huis is.....
Vanmiddag zijn we bij de Kunstuitleen geweest en hebben daar een groot schilderij gehuurd. Nu nog even een gat in de muur boren waar hij komt te hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten