vrijdag 2 maart 2012

Een beetje lente


Opeens barsten de crocussen de grond uit! Altijd weer een verrassing waar ze tevoorschijn komen, want ik heb in de loop der jaren zoveel bolletjes geplant en er zijn er met dezelfde snelheid ook even zovele weer verdwenen, dat het echt een cadeautje is als je weer zo'n dapper trosje bij elkaar ziet. Inmiddels ben ik begonnen met borders opruimen en oude paardenmest met kruiwagens vol aan het rondstorten. Ik heb eigenlijk geen verstand van bemesting, maar ik denk dat dat geen kwaad kan. Die 'mest' zit vol prachtige, roze wurmen en die zijn altijd goed voor de grond. Het was vandaag weer zo mooi zacht en zonnig, dan heb je echt het gevoel je wintervel af te werpen.
Ze zijn in Loo wel enorm aan het bomen rooien ('Ja mevrouw, hij is slecht') en dat doet toch een beetje pijn. Wat een kaalslag in de houtwallen. Maar ik weet zelf wel hoe snel alles weer terug groeit, dus gewoon maar even geduld hebben. Maar goed, het voorjaar kriebelt en ook de neiging daar weer van alles over op te schrijven op dit erfblog - en dan eens een beetje vergelijken met vorig jaar!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten