maandag 10 juni 2013

Dilemma's

Alle vlakken zijn nu Falu Röd, één of twee keer geverfd. Er zijn nogal wat latjes om (héle smalle) kieren af te werken en langs de hoeken, natuurlijk. Dan dringt zich de vraag op: schilderen we die mee (wel zo gemakkelijk), schilderen we die Grädde of schilderen we die Ljus Gul. Die laatste komt in ieder geval op de deur. Grädde heet bij ons gebroken wit en dat wilde ik op de kozijnen.

In ieder geval heb ik de latjes op de grote vlakken meegeschilderd in rood. Het wordt anders een beetje al te paddenstoelerig heb ik het idee, als die latjes ook Grädde worden. Of Ljus Gul. Dan probeer ik liever wat rond de raamkozijnen. Helemaal als ik merk dat dat Ljus Gul hartstikke goed dekt, meteen de eerste keer al (ik heb natuurlijk hier en daar wel wat met dat rood geknoeid). Het heeft alleen wel een aan vers hout identieke kleur, dofgeel, dus.


Rechts zie je dus zo'n afwerklatje roodgeschilderd en die lichte zijn dus zachtgeel (of nog ongeschilderd).

Wat ook zo leuk is, is dat je op één plek kunt blijven staan bij het schilderen, je duwt gewoon het nog te verven deel naar je toe! Zo hoef je dus niet pal in de zon of in de wind te staan.

Ik ben helemaal weg van de verf. Het strijkt fantastisch, geen druipers, ruikt nauwelijks, droogt supersnel en alles kun je met water afwassen. Na 35 jaar schilderen had ik er eigenlijk schoon genoeg van maar dit is gewoon leuk werk!  En ik heb geen aandelen, geeneens korting. Ik heb alleen veel te veel verf. Waar gaan we dat voor gebruiken? Er staat nog een sloophouten schuurtje op www.lanoblet.com  te wachten op een jasje...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten