maandag 20 mei 2013

Dak af

Het dak is bijna klaar. Hier zie je hoe het stuk voor stuk wordt opgebouwd. Het is een hele klus, zonder steiger en het is maar goed dat Hoofd Dakbouw zo'n slangenmens is. Want straks moet het zoldertje ook nog geïsoleerd worden.

 

Ons is de komende dagen veel regen een een 'koudeval' beloofd. Heerlijk. Maar goed, het dak is nu dicht en volgend weekend wordt er weer aan gewerkt. Vandaag waren we weer bij onze onvolprezen Gamma. Ik had het hoofdkantoor een mailtje gestuurd over ons project en prompt kreeg ik een cadeaukaart t.w.v. € 10 euro in de bus! En in de rij  kregen we nog een kortingbon van iemand die achter ons stond, het kon weer niet op, met die korting. Hij wilde wel komen barbecuen. En toen Hoofd Verkeerdingekocht nog weer terug moest om iets terug te brengen wat niet werkte en toch nog een hele rol dakspul te kopen had ik voor de zekerheid ook nog maar even een TweedePinksterdag kortingsbon uitgedraaid. En dan kost zo'n huisje eigenlijk toch bijna niks meer ;-))

Inmiddels ben ik druk met het uitkiezen van de verf. Het wordt naar alle waarschijnlijkheid iets van de firma Moose Färg Mooie kleuren, duidelijke website, ziet eruit als een goed product. Over de kleuren moesten we wel even steggelen. Ik had lichtblauw gekozen, Hoofd Bemoeitzichnuookmetkleuren koos voor donkerrood. Vind ik ook wel mooi, maar lijkt me nogal 'aanwezig'. Tegelijkertijd vind ik dat hij als bouwer wel een grote stem mag hebben in de kleurkeuze.  Maar stiekem ga ik er ook een paar van die all weather posters ophangen, denk ik, met mooie bloesem- en appelfoto's. Dan is het niet zo kolossaal. Kozijntjes wit, deurtje...geel? Je kunt op de site van alles proberen op een huisje, heel handig. Maar ik wil de kleurenkaart nog wel even 'live'  zien.

2 opmerkingen:

  1. Rood met witte kozijntjes past natuurlijk het best bij Moose färj. En is het voorbeeld niet ook een beetje Zweuds? Overigens als de zon op de mijne staat wordt het ERRUG heet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedenk me nu dat jij ook zo'n soort huisje hebt, is dat niet meer bedoeld als kas? (dat wordt hier 't volgende project ;-) Dirk heeft het huisje 'bedacht' o.a. op basis van poppenhuis 'de Canteclear' dat op een draaischijf stond. Deze heeft een ander draaisysteem. En ik wou altijd al iets in die Scandinavische kleuren verven, die vind ik zo mooi.Er komen openslaande raampjes in. En bij hitte kan ik me momenteel erg weinig voorstellen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen