woensdag 29 mei 2013

Groei & bloei

Afgelopen weekend voor het eerst pluksla, rucola en radijs geleverd aan www.graafotto.nl  Micro-economie, ik weet het, maar het begin is er. Nu zien of het gaat lukken de aanvoer wat regelmatig te houden/krijgen onder het motto: 'Lekker Lookaal!" Inmiddels hebben we al weer wat nieuwe bomen gespot die aan de zaag ten onder zullen moeten gaan: wij hout & warmte, de tuin licht & warmte. Een win-win situatie dus want ook nog een paar bomen minder voor die #^^$%@# duiven om in te zitten. En als uitvalsbasis te gebruiken om mijn sla aan te vallen.

 
Als ik zo'n combi zie krijg ik direct trek. Ik moet konijnenbloed in me hebben.
 

 
Onze kippetjes draaien een topproductie momenteel. Ze krijgen dan behalve lekker legmeel van de molen ook grote bergen onkruid en restjes eten van ons. En daarvan maken ze die prachtige eieren. Ik blijf dat een wonder vinden.
 
 
Om onduidelijke redenen staat er naast het huis ergens een amsterdammertje. De paal is hol en op zeker 30 cm in de diepte zit een koolmezennest. Het is een gekwetter van jewelste, maar als ik er met mijn flitser aankom dan houdt het mezengebroed zich keurig muisstil
 
 
 
Zie je al die gele bekjes? Het is een heel kluitje, zeker een stuk of zeven op een doorsnee  van krap 8 cm. Erg jammer is dat Spookje ze ook al ontdekt heeft en regelmatig op het randje van de schutting bivakkeert. Ze klimt ook op de nok van het dak en zo nu en dan hoor ik rommeldebommeldebommel als ze van boven naar beneden rolt, wéér zonder jonge spreeuw. Jeugdige overmoed, zullen we maar denken. Tot nu toe komt ze keurig op haar pootjes terecht.

Vanavond weer kilo's onkruid uit de tuin gehaald. Ik wil niet zeuren, maar ik word er toch wel een beetje gek van ieder jaar weer dezelfde hardnekkige snelgroeiers te moeten uitrukken. En m.n. exoten, ook dat nog! Behalve dan natuurlijk brandnetels, zevenblad, stinkende gouwe en nog iets stinkends wat enorm groot wordt, zich heel gewillig laat verwijderen en eigenlijk toch ook best leuk bloeit met witte of roze bloemetjes. Want als je dat er dan allemaal uit hebt, dan staat er niks. En dat willen we ook niet. Dus toch maar weer eens uit op schaduwplanten. Of nog meer kappen!

2 opmerkingen:

  1. Van je uitgerukte brandnetels maak je natuurlijk brandnetelgier, toch?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandnetelgier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker! Er staat alweer zo'n emmer te stinken.....

    BeantwoordenVerwijderen