maandag 13 mei 2013

Meiregen



Ze staan alweer in bloei, mijn volgzame trouwe woekeraars. Hoeveel ik er ook uit de grond ruk, ze komen gewoon weer massaal hun stekelige blad en op zich mooie blauwe bloemetjes laten zien. Wat is het? 


Nee, dan het Gebroken Hartje, met z'n puntgave bloemetjes. Hoe verzin je zoiets? En het bloeit mooi, groot en lekker lang en als het klaar is trek je de stengels zo los en zijn de phloxen die er achter staan aan de beurt. Prima combinatie.


Echt een beetje lekker doorregenen wil het nog niet. Vandaag heb ik de franse peultjes uit de palletplantage  flink uitgedund en twee regels in de volle grond geplant. Ook bietjes en ananaskers zijn uitgeplant. Ik heb besloten zoveel mogelijk alleen sla op de palletplantage te telen, dat gaat het snelste en dan kun je ook productie maken. Maar voorlopig gaat het me allemaal véél te langzaam. Drie keer per dag loop ik de radijs de grond uit te kijken en beoordeel of de slakroppen nu groot genoeg zijn. En dat terwijl ik heel goed weet hoe het is als alles straks opeens 'klaar' is.

Gisteren heb ik ook daslookolie en -azijn gemaakt, eergisteren lelietjesderdalen olie. Alles moet vier weken op een lichte plaats staan en omgeschud worden. Daslook is wel zulk heerlijk spul en dit jaar kunnen we er extra lang van genieten. Vanavond aten we het door de komkommersalade, om je vingers.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten