donderdag 9 mei 2013

't Schrijvershuisje

Ik schrijf stukjes. Dat moge duidelijk zijn. Maar  als ik voldoende tijd & concentratie heb, schrijf ik een boek. Ik kan alleen maar schrijven in www.lanoblet.com want daar is geen internet en weinig dat me afleidt als ik achter mijn laptop zit. Maar om nu steeds naar Frankrijk te gaan als ik wil schrijven, is wat overdreven. Dus daar dook het plan van de Blokhut in de Boomgaard weer op!

Dirk bouwt graag. Hij verbouwde talloze huizen, waaronder nagenoeg eigenhandig een stolpboerderij van 16x16 m. Tegelijkertijd bouwde hij poppenhuizen, de mooiste van het land. Dat bedenken en bouwen, dat vindt hij nog steeds leuk. Het mooiste lijkt hem het ideale huis te ontwerpen en uit te voeren. En daar kwamen opeens twee wensen samen: een schrijvershuisje als experiment voor een eventueel EMO (eens, mogelijk, ooit) te bouwen huis-in-het-groot.

Met dit huisje is iets bijzonders aan de hand. Als je goed naar de plaatjes kijkt, zie je dan wat het is?

9 opmerkingen:

  1. Het zweeft en kan dus draaien begrijp ik. Leuk!Wat was je trouwens onmenselijk vroeg op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klok klopt niet hoor......ook al is het hemelvaartsdag, zó vroeg, nee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inmiddels tijd bij gezet. Ja, leuk hè? M'n eigen poppenhuisje om in te wonen....ik ben alweer op zoek naar kleurtjes en gordijntjes en...en...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, leuk! Mogen vriendinnen/zussen ook komen genieten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah mooi. Hier wordt vast een goed boek geboren. Of... het is al onderweg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen