donderdag 9 mei 2013

Nuttige en toch leuke dag

Het viel alles mee, vandaag, met het weer. Ondanks spit had ik grootse plannen: na uitvoerige bestudering van de weerberichten besloot ik dat de IJsheiligen dit jaar verstek zullen laten gaan dus kon alles nu de volle grond in. Bovendien besloot ik ook alvast haricots en sperziebonen te zaaien, normaal doe ik dat pas na 15 mei ( 'Bonen mogen mei niet zien,' leerde mijn moeder mij ;-) maar aangezien alles zoooo langzaam gaat wilde ik niet verder wachten. Nou is dat zaaien met spit (ietwat weggemoffeld met 600 mg Ibuprofen) een hele klus. Ten eerste wilde de vore niet recht worden, dus besloot ik een lijntje te spannen en konden de al gemaakte dus weer dicht. Daar ben je dan wel een paar uurtjes mee bezig. Ik had wat boontjes een nachtje in water laten wellen, maar dat waren er veel te weinig. Dus de rest aangevuld met 'verse' boontjes. Ik had ook nog oude dus die heb ik in een aparte vore gezaaid, ben benieuwd of die het nog doen.

 
En wat was ik blij vandaag een oude bekende terug te zien! De bonte vliegenvanger houdt zich weer ergens rond het atelier op. Overigens zijn alle nestkastjes leeg, dat is nog nooit eerder gebeurd.

 
Overzichtje van de palletplantage

 
En hier is nu alles in gezaaid. Ben benieuwd naar de invloed van de inmiddels in het blad zittende bomen. Misschien toch teveel schaduw? Dan wordt het kappen - of verplaatsen.



Inmiddels begint de sla flink te groeien maar bleek er tot mijn stomme verbazing toch een kropje, ondanks vogelnet en afdak, totaal opgevreten. Wie doet dat?! Radijs uitgeplant, rucola uitgedund, dat gaat hier vanavond door de (nog gekochte) sla.

 
Bijna alles staat nu op z'n plek, ik heb nog ananaskers van Di gekregen, dat kan ook gewoon in de siertuin. Die momenteel een beetje verwaarloosd wordt. Tja. Je kunt maar zoveel hooi op je vork nemen.....
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten